יום רביעי, דצמבר 06, 2023

אוניברסיטת הרווארד – שמיות ואנטישמיות.

שימוע מיוחד בקונגרס האמריקאי לנשיאי אוניברסיטאות מובילות הוביל לשורה של שאלות נוקבות לגבי האנטישמיות בקמפוסים שלהם. עיקר הטענות הופנו לנשיאת אוניברסיטת הרווארד שטענה מצדה שהיא מחויבת לחופש הביטוי בקמפוס...

במשך כ-5 שעות התבקשו נשיאי אוניברסיטת הרווארד, אוניברסיטת פנסילבניה ו-MIT לספק תשובות לשאלות המחוקקים על הפעולות שהם נוקטים נגד תלמידים שמעורבים במעשים אנטישמיים, כיצד נוהלי הגיוס של המוסדות מבטיחים שהסגל ייצג נקודות מבט מגוונות וכיצד הם מבטיחים בטיחות בקמפוס.

נשיאת הרווארד, קלודין גיי, סרבה לומר אם "קריאה לרצח עם של יהודים" היא בריונות והטרדה על פי כללי ההתנהגות שלהם. היא אף הרחיקה לכת וטענה ש"רק פעולה של ממש" (כמו ביצוע של רצח עם) תחשב לבריונות והטרדה!

במקביל, בעולם אחר של האוניברסיטה הפרטית הזאת, הניזונה בין השאר מתרומות של יהודים,  מתקיימת זה שנים מחלקת יודאיקה המתעדת בדרכים שונות, את תולדות העם היהודי בכלל והפעילות התרבותית בישראל בפרט. המיזם הוא יוזמה של פרופ' צ'רלס ברלין, שבין שלל תאריו הוא חבר בוועדה המייעצת האקדמית של הארכיון המקוון של העיתונות היהודית, המתנהלת ע"י הספרייה הלאומית שלנו ואוניברסיטת ת"א וגם חבר בוועדה המייעצת של מרכז הרווארד למדעי היהדות.   

בתיווכה של ויולט רדנובסקי, נחתם בשעתו הסכם בין אוניברסיטת הרווארד ורשות השידור, שבזכותו זכה ארכיון הרדיו האנלוגי להמרתן של הקלטות לקבצים דיגיטליים. מדובר בעיקר בהקלטות של יומני חדשות ששודרו ברשת ב' של קול ישראל ואשר תיעדו את האירועים שהתרחשו כאן משנות החמישים ואילך.

עותק דיגיטלי אחד יועד למחלקת היודאיקה של הרווארד והאחר – לארכיון קול ישראל. העותקים הדיגיטליים עברו כמובן בצורה מסודרת, עם סגירתה של רשות השידור, לידיו של תאגיד השידור הישראלי. – כאן.

התהליך הזה זכה לקרום עור וגידים בזכות מוטי אמיר, שהיה אחראי בשעתו על ארכיון הרדיו, ואני זכיתי להמשיך את הפעילות המבורכת הזו בשנות הפעילות האחרונות של רשות השידור.

אחת השמועות המרושעות שהתגלגלו במסדרונות רשות השידור, ואין לכך כמובן כל אישור או אישוש, טענה שאוניברסיטת הרווארד אספה חומרים על קיומה של ארץ ישראל מתוך מחשבה שהקיום הזה הוא זמני בלבד, וכי בבוא העת, יהיה במאגרה תיעוד דיגיטלי של הקורות אותנו בשנות קיומנו.

במקביל קיימים בארכיון היודאיקה של האוניברסיטה צילומים מרתקים של ימי הרדיו. אני מצרף כאן כמה. הצילומים, פרי עטם של צלמים מקומיים וסוכנויות צילום דוגמת ישראל סאן.

תודה מיוחדת ל: מוטי אמיר ויואב גינאי. מידע ספציפי שאבתי מאתר "כלכליסט" ומאתר האינטרנט של הרווארד.

 https://twitter.com/RepStefanik/status/1732138663608271149/video/1

                                             טוני פיין ושוש עטרי - רשת גימל
                                             יוסי כסיף בתקליטייה
                                                             רות כידן
                                                     יקיר אביב ומנחם גרנית
                                                            דליה הלר



אין תגובות: